Rehabilitacja oddechowa w astmie oskrzelowej.

Astma oskrzelowa jest przewlekłą chorobą układu oddechowego o charakterze zapalnym, który powoduje nadreaktywność oskrzeli. Napad choroby, czyli stan jej zaostrzenia objawia się zazwczaj dusznością, kaszlem, świszczącym oddechem lub odczuciem ścisku/bólu w klatce piersiowej. Astma może pojawić się w dzieciństwie bądź też rozwinąć się w dorosłym życiu. W wiekszości przypadków choroba rozwija się w wyniku alergii, ale mogą się do tego przyczynić również inne czynniki takie jak: geny, otyłość, brak aktywności fizycznej, dym tytoniowy (palenie czynne i bierne), zanieczyszczenie powietrza.

Co możemy dla Ciebie zrobić jeśli chorujesz na astmę?

Chorując przez wiele lat na astmę oskrzelową może pojawić się w Twoim ciele wiele napięć czy ograniczeń ruchomości, zwłaszcza w obrębie klatki piersiowej (np. przepona, żebra) i obręczy barkowej. Nasze zadanie wspomagające standardowe leczenie farmakologiczne będzie polegać na odpowiednio dobranych do Twojego obecnego stanu zdrowia ćwiczeniach fizycznych (kinezyterapii),  terapii manualnej oraz fizykoterapii.

1. Kinezyterapia:

ćwiczenia indywidualne nacelowane głównie na poprawę fukcjonowania klatki piersiowej i obręczy barkowej oraz ogólnorozwojowe aby polepszyć ogólną kondycję fizyczną organizmu

ćwiczenia oddechowe mające na celu zwiększenie pojemności płuc oraz naukę efektywnego kaszlu

ćwiczenia grupowe Pilates wykonywane w rytmie naszego oddechu wpływają na nas również odprężająco i wyciszająco

1. Terapia manualna – ma niwelować powstałe napięcia i kompensacje w naszym ciele
  2. Fizykoterapia:

– ultradźwięki