Ból pleców, karku czy szyi nie pozwala Ci normalnie funkcjonować? Cierpisz na rwę kulszową? Dopadają Cię skurcze mięśni? Złamałeś nogę lub rękę i chcesz jak najszybciej sprawnie funkcjonować?

Potrzebujesz pomocy – chciałbyś pozbyć się swoich dolegliwości bólowych i wrócić do dobrej formy?
Nasz zespół fizjoterapeutów jest do Twojej dyspozycji.

Oferujemy kompleksową pomoc w procesie rehabilitacji wykorzystując różnorodne formy pracy z pacjentem.

Naszym celem jest przywrócenie Tobie możliwie pełnej sprawności fizycznej.

rehabilitacja i terapia manualna poznan

to przywracanie funkcji narządu ruchu oraz aktywności życiowych utraconych wskutek choroby bądź urazu, zmian wrodzonych i nabytych układu kostno-stawowego
i mięśniowego.
Zabiegi z zakresu rehabilitacji ortopedycznej świadczymy również dla osób w trakcie lub po zakończeniu leczenia ortopedycznego m. in.:

• zapaleń i następstw zapaleń swoistych, nieswoistych i odczynowych narządu ruchu,
  • zniekształceń i dysfunkcji narządu ruchu po porażeniach wiotkich i spastycznych,
  • następstw urazów narządu ruchu,
  • następstw choroby zwyrodnieniowej narządu ruchu,
  • po operacjach naprawczych narządu ruchu (implantacja protez stawowych, artroskopia, rekonstrukcja ACL).

Rehabilitacja neurologiczna to złożone, wielospecjalistyczne postępowanie, którego celem jest przywrócenie pełnej lub możliwej do osiągnięcia sprawności fizycznej i psychicznej pacjenta.
Wczesna rehabilitacja jest istotna w leczeniu m.in.

• udaru mózgu
  • stwardnienia rozsianego
  • zapalenia wielokorzeniowo-nerwowego
  • urazów nerwów obwodowych
  • porażenia nerwu twarzowego
  • urazów czaszkowo-mózgowych
  • urazów rdzenia kręgowego
  • stanów po operacjach guza mózgu, tętniaków
  • stanów po operacji dyskopatii
  • innych chorób neurologicznych u dzieci i dorosłych

Fizjoterapia wspomaga i przyśpiesza proces dochodzenia do pełnej sprawności po wykonanych operacjach oraz zabiegach chirurgicznych w tym zabiegach z zakresu medycyny estetycznej takich jak:

• odsysanie tkanki tłuszczowej (liposukcja)
  • plastyka powłok brzusznych
  • plastyka piersi oraz powiększenie piersi implantami
  • plastyka twarzy

Już w okresie pooperacyjnym można skutecznie wpływać na procesy naprawcze organizmu. Właściwie dobrane i wykonane zabiegi mogą przynieść następujące efekty:

•  Skrócenie czasu występowania siniaków i obrzęków.
  •  Zmniejszenie wielkości i widoczności blizn pooperacyjnych poprzez modelowanie ich tworzenia.
  •  Wspomaganie procesu leczenia trudno gojących się ran.
  •  Przyspieszenie gojenia.

W zależności od stanu pacjenta po operacji konstruujemy dedykowany dla niego plan fizjoterapii wykorzystując poniższe techniki:

• jonoforeza
  • manualny drenaż limfatyczny
  • pole magnetyczne
  • kinesiotaping
  • terapia manualna – mobilizacja blizny

Ponadto oferujemy terapię korygującą blizn i bliznowców po „starych” operacjach.
Stosując odpowiednie techniki w terapii opracowywanej indywidualnie dla pacjenta pracujemy nad m.in. poprawą kolorytu i wyglądu blizny, ale również nad przywracaniem odpowiedniej elastyczności oraz przesuwalności skóry objętej procesem bliznowacenia.

W naszej pracy – oprócz zabiegów z zakresu fizykoterapii i kinezyterapii - wykorzystujemy różne metody i techniki przywracania sprawności, aby zwiększyć Twój komfort życia i przyśpieszyć Twój powrót do zdrowia.

Międzynarodowa Federacja Ortopedycznych Terapeutów Manualnych określa terapię manualną jako obszar fizjoterapii, którego celem jest leczenie dysfunkcji nerwowo-mięśniowo–szkieletowych, oparty na wnioskowaniu klinicznym i wykorzystujący bardzo specyficzne środki terapeutyczne oraz ćwiczenia lecznicze dopasowane do indywidualnych potrzeb pacjenta.

W terapii manualnej stosowane są techniki na wszystkie części układu ruchu – zarówno kości, jak i tkanki miękkie (mięśnie, ścięgna) oraz tkankę nerwową. W tym celu stosuje się techniki uśmierzające ból, zwiększające ruchomość bądź przywracające stabilność.

Efektywność terapii manualnej wynika z dokładnego badania pacjenta i leczenia jego faktycznego problemu, a nie tylko objawów.

Metoda neurofizjologiczna PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation) jest to metoda indywidualnej pracy z pacjentem, podczas której szczególną uwagę zwracamy na odtworzenie utraconych w wyniku choroby funkcji ruchowych. Ważną zasadą koncepcji PNF, jest bezbolesność proponowanej terapii oraz jej funkcjonalność. Oznacza to, że działamy zgodnie z obecnymi potrzebami ruchowymi zgłaszanymi przez pacjenta wykorzystując odwzorowanie naturalnych, codziennych ruchów zdrowego człowieka nie wywołując bólu. Podczas samej terapii terapeuta wspomaga się silniejszymi rejonami ciała pacjenta oraz w zależności od jego potrzeb wykorzystuje techniki uczące ruchu i koordynacji, stabilizujące, rozluźniające, mobilizujące, przeciwbólowe i inne. W terapii PNF wykorzystuje się również program ćwiczeń funkcjonalnych na materacu, naukę chodzenia, usprawnianie funkcji wegetatywnych (mięśni twarzy, języka oraz funkcji oddychania połykania i artykulacji). Metoda PNF sprawdza się w terapii zarówno pacjentów neurologicznych jak również ortopedycznych.

Wskazania do terapii:

• stany po udarach mózgu
  • niedowłady i porażenia kończyn
  • stany po urazach czaszkowo-mózgowych
  • choroby neurologiczne m.in.: stwardnienie rozsiane (SM), stwardnienie zanikowe boczne (SLA)
  • stany po uszkodzeniach więzadeł, rekonstrukcjach (np. ACL)

Terapia manualna - system niemiecki - jest koncepcją diagnozowania i leczenia zaburzeń strukturalnych narządu ruchu (stawów, mięśni, nerwów). Dzięki rozbudowanemu schematowi badania różnicującego, fizjoterapeuta jest w stanie za pomocą szczegółowego wywiadu i badania odnaleźć zaburzone struktury, stwierdzić stopień ich uszkodzenia oraz przeanalizować mechanizmy pojawienia się dolegliwości. Tym samym stawia hipotezę zaburzenia strukturalnego u pacjenta. Zgodnie z tą koncepcją przyczyna dolegliwości leży często w dysproporcji pomiędzy możliwościami tkanki do przyjmowania obciążenia, a jej rzeczywistym obciążaniem. Leczenie polega na zniesieniu tej dysproporcji i przywracaniu fizjologicznej "symbiozy" pomiędzy stawami, mięśniami i strukturami nerwowymi. W procesie leczenia stosowane są techniki: mobilizacji stawów, neuromobilizacje struktur nerwowych, leczenie tkanek miękkich (tj. mięśni, więzadeł, ścięgien), a także medyczny trening funkcjonalny z użyciem urządzeń treningowych dostosowanych do problemów pacjentów.

to metoda terapeutyczna, która polega na oklejaniu wybranych części ciała specjalnymi plastrami, które regulują napięcie mięśniowe w miejscu aplikacji. W ten sposób pozwalają zmniejszyć ból, nadwrażliwość na dotyk, a jednocześnie zwiększyć zakres ruchu i siłę mięśni mimo dolegliwości.

Zastosowanie kinesiotapingu:

• przeciwbólowe
  • zmniejszenie obrzęku i stanu zapalnego
  • przyspieszenie regeneracji po stłuczeniach i urazach
  • zapobieganie i/lub łagodzenie skurczy mięśni
  • szybsza regeneracja przemęczonych mięśni
  • pozwala sportowcom na kontynuowanie ćwiczeń nawet podczas leczenia urazów
  • zwiększenie siły i napięcia w słabych mięśniach

Trening funkcjonalny – jest przeznaczony dla osób aktywnych fizycznie, a także zawodowych sportowców. Pozwala na powrót do pełnej formy sprzed kontuzji, urazu czy wypadku, a także umożliwia eliminację złych nawyków ruchowych, powodujących skłonności do urazów. W ramach treningu funkcjonalnego proponujemy wykonanie testu oceny funkcjonalnej FMS, a następnie udział w programie ćwiczeń na podstawie skonstruowanego przez naszego fizjoterapeutę indywidualnego planu treningowego w zależności od stanu zdrowia, wieku, przebytej kontuzji, wielkości urazu oraz trybu życia pacjenta. Połączenie wiedzy i umiejętności z zakresu fizjoterapii oraz doświadczenia w różnych dyscyplinach sportowych osoby zajmującej się FMS w naszym ośrodku rehabilitacji, gwarantuje profesjonalne podejście do oczekiwań pacjenta.

Choć o wadach postawy mówimy najczęściej w odniesieniu do dzieci i młodzieży, to jest to też problem osób dorosłych. Obecnie obserwuje się znaczny wzrost występowania wad postawy u dzieci. Główną przyczyną jest zmiana trybu życia na bardziej siedziący przy braku systematycznej aktywności ruchowej.

W przypadku osób dorosłych korekcja wad jest trudniejsza niż w przypadku dzieci, kręgosłup bowiem kształtuje się i rośnie do około 25 roku życia. Jednakże odpowiednio dobrane ćwiczenia i systematyczność w ich wykonywaniu, zmiana niezdrowych nawyków, w tym podjęcie regularnej aktywności ruchowej, przynoszą pozytywne efekty.

Wskazania do terapii:

• wady stóp;
  • skoliozy piersiowe i lędźwiowe;
  • odstające łopatki;
  • plecy płaskie, okrągłe, wklęsłe oraz wklęsło – okrągłe;
  • kolana koślawe i szpotawe;
  • stopy szpotawe i koślawe;
  • problemy z równowagą i koordynacją;
  • problem z odpowiednim poziomem napięcia mięśniowego

Zwiększ komfort swojego życia i rozpocznij terapię. Skorzystaj z konsultacji fizjoterapeutycznej, podczas której nasza specjalistka w oparciu o aktualny stan zdrowia ustali indywidualny plan terapii – dostosuje ilość i intensywność ćwiczeń oraz czas ich trwania. Ponadto podczas zajęć poznasz prawidłową technikę wykonywania odpowiednich ćwiczeń.